Artur Liebhart, dyrektor i założyciel festiwalu, przekazał ogromne podziękowania dla Mecenasa Tytularnego wydarzenia, Banku Millennium, który wspiera konsekwentnie MDAG od 19 lat: „W tym roku Bank Millennium zdecydował się przedłużyć na kolejne trzy lata naszą współpracę. Cieszymy się, że przyświecają nam te same wartości i wspólnie tworzymy przestrzeń do dyskusji, wymiany poglądów i bliższego poznania najważniejszych zjawisk, które zmieniają oblicze naszej rzeczywistości”. Dyrektor i założyciel MDAG podziękował także kinom festiwalowym we wszystkich miastach, widzom_kom, patronom medialnym oraz wolontariuszom i wolontariuszkom, dzięki którym tak wielkie przedsięwzięcie mogło mieć miejsce. Wśród głównych instytucji współfinansujących festiwal znalazły się także: m.st. Warszawa, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Program Media Unii Europejskiej oraz marki Visa i CANAL+ Polska.
Mateusz Góra, szef działu komunikacji i rozwoju publiczności, zwrócił uwagę na rosnącą popularność MDAG: „21. edycja festiwalu przyniosła ogromny skok, jeśli chodzi o frekwencję. Ponad 20 tysięcy osób więcej uczestniczyło w naszym wydarzeniu niż przed rokiem. Udało nam się zgromadzić w kinach więcej miłośników i miłośniczek filmów dokumentalnych niż w 2019 roku, co oznacza, że możemy mówić już o końcu negatywnego wpływu pandemii na frekwencję części stacjonarnej. Przez ostatnie pięć lat druga odsłona naszego festiwalu, odbywająca się w sieci, na stałe zrosła się z wydarzeniem i cieszy się równie dużym zainteresowaniem co pokazy kinowe. Pomaga nam to dotrzeć z jakościowym przekazem i spełniać naszą edukacyjną rolę w każdym zakątku kraju. Ogromnie cieszy nas także zaangażowanie patronów medialnych oraz pojawienie się w ich gronie kolejnych, nowych redakcji, co w znaczący sposób przyczyniło się do wzrostu ekwiwalentu reklamowego za ten rok - AVE wyniosło 39,9 mln złotych, czyli o niemal 10 mln więcej niż przed rokiem. To także wynik pracy niezastąpionej Sary Wołczyńskiej, szefowej PR, której pojawienie się w ekipie festiwalowej w zeszłym roku było prawdziwym zastrzykiem nowej energii. Także nasze działania w mediach społecznościowych są w ciągu ostatnich dwóch lat szczególnie widoczne, w tym roku dotarliśmy do ponad 11 mln osób z MDAG-owym przekazem dzięki pomocy Anny Kawuli z Kawula Studio, odpowiadającej za nasze SM. W końcu na sukces tej edycji wpłynęła konsekwentna zmiana identyfikacji wizualnej festiwalu, której autorem po raz drugi jest Bartek Bojarczuk ze studia ill.cat”.
|