Tegoroczna 2. edycja MDAG Industry odbędzie się w dniach 11-15 maja. W programie – oprócz Progress Pitching Session – między innymi:
Tantiemy i prawa autorskie w filmie dokumentalnym
Organizator: SFP ZAPA, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych
Prelegenci: Monika Chmielewska - ekspert w dziedzinie prawa autorskiego, radca prawny
SFP-ZAPA
Cezary Piekarczyk - kierownik Działu Repartycji i Obsługi Autorów SFP-ZAPA
Jak wygląda system tantiemowy w Polsce? Komu i za co należy się taka forma
wynagrodzenia? I gdzie w tym wszystkim jest miejsce dla filmu dokumentalnego? Na te i
wiele innych ważnych pytań odpowiedzą Monika Chmielewska oraz Cezary Piekarczyk, eksperci ze Związku Autorów i Producentów Audiowizualnych (ZAPA). Podczas spotkania w przystępny sposób wytłumaczą czym właściwie są tantiemy, jaką mają podstawę prawną, komu przysługują, a także jak wygląda mechanizm wypłacania ich twórcom.
Strefa Audioreportażu: Jak stworzyć dokument dźwiękowy, który angażuje wszystkie zmysły?
Organizator: Audioteka
Jak zrobić dobry reportaż w formie audialnej, który angażuje wszystkie zmysły, a przecież wykorzystuje tylko jeden? Czy brak warstwy wizualnej jest jakimkolwiek ograniczeniem? Czy dokument w formie audio wymaga więcej pracy od twórcy, by wciągnął odbiorcę w świat bohaterów? Audioteka zaprasza na spotkanie, podczas którego o warsztacie audioreportażysty opowiedzą autorzy najchętniej słuchanych dokumentów dostępnych w serwisie.
Pole Position - Pitching
Organizator: Against Gravity
Moderatorka: Aleksandra Salwa
Pierwszy raz w ramach MDAG Industry odbędzie się pitching polskich filmów, które są już ukończone i znajdują się w programie 20.Millennium Docs Against Gravity. Krótkie prezentacje zachęcają zagranicznych gości do obejrzenia filmu, włączenia w program ich festiwalu czy objęcia dystrybucją.
To wyjątkowa okazja dla filmowców, żeby zainteresować najlepszych specjalistów z branży swoimi ukończonymi projektami.
Masterclass: Czy naprawdę zależy nam na faktach?
Prelegent: Ove Rishøj Jensen
Co tak naprawdę sprawia, że film dokumentalny się wyróżnia? Często opowiadając historie dokumentalne kierujemy się tematem, problemem, sprawą. Ale co tak naprawdę napędza narrację dokumentalną? Przyjrzymy się kluczowym mechanizmom budowania i struktury narracji.
Debata: Kino dokumentalne nie jest obojętne
Partner: POLIN Muzeum Żydów Polskich
Paneliści: Anna Trzebiatowska, Hanna Polak, Jonas Rasmussen, David France
Prowadząca: Grażyna Torbicka
Czołowi twórcy_czynie kina dokumentalnego porozmawiają z nami o znaczeniu hasła jubileuszowej, 20. edycji MDAG: Nie bądź obojętny_a. Podsumujemy dotychczasowe dwie dekady historii festiwalu, zwrócimy uwagę na ludzi, którzy poprzez swoją pracę dokumentalną zbliżają nas do doświadczeń innych. Twórcy_czynie pomagają dostrzec to, co z daleka nie zawsze jest widoczne, mobilizując tym samym do działania. Poruszymy też temat niezwykłej wartości samego kina, które uczy nas wrażliwości i uważności na świat.
Podczas wydarzenia wręczone zostaną nagrody MDAG Industry.
Jak przetrwać na niesprawiedliwym świecie? Masterclass Davida France'a
Z okazji 20. edycji Millennium Docs Against Gravity swojej lekcji mistrzowskiej w Warszawie udzieli nominowany do Oscara® reżyser David France. Nasz gość opowie, jak być aktywistą we współczesnym świecie i przekuć empatię w działanie, pisanie czy kręcenie filmów oraz postara się odpowiedzieć, jaką mamy szansę na uratowanie naszego świata – w skali lokalnej i globalnej.
Jak powstają dobre filmy dokumentalne? Case study festiwalowych hitów ostatnich lat - Lombard, Między nami i Bukolika.
Organizator: Fundacja Szkoła Wajdy
Partnerzy: CANAL+, Against Gravity
Spotkanie z wybitnymi dokumentalistami - Marcelem Łozińskim, Vitą Żelakeviciute i Maciejem Cuske - wykładowcami kursu DOK PRO w WAJDA SCHOOL, gdzie filmy te były rozwijane oraz z ich twórcami - Łukaszem Kowalskim, Dorotą Probą i Karolem Pałką. W spotkaniu wezmą udział także Wojciech Diduszko - Dyrektor Konkursu Polskiego Millennium Docs Against Gravity, oraz przedstawiciel CANAL+ Polska, koproducent filmu Lombard i nadawca, który wybitnym dokumentom poświęca osobny kanał.
|